The Future Of Learning? Well, It’s Personal
Okay, der Artikel ist „amerikanisch“, es geht um Schulen und vor allem um Mathe. Aber der Punkt, den er macht, „personalized learning“, wird auch hierzulande als Richtung diskutiert, in die sich digitale Bildung bewegt (siehe zum Beispiel Ralph Müller-Eiselt in „Digitale Bildung: im internationalen Vergleich hängen wir 5 – 10 Jahre zurück“, YouTube). Die Autorin, Anya Kamenetz, spielt zwei Perspektiven durch, „pace-driven personalization“ und „interest-driven personalization“. „Pace-driven“ geht nur mit EdTech, „interest-driven“ ist mehr, grundsätzlicher und schwieriger.
„Personalized learning“ has become a Janus-faced word, with at least two meanings in tension:
1. The use of software to allow each student to proceed through a pre-determined body of knowledge, most often math, at his or her own pace.
2. A whole new way of doing school, not necessarily focused on technology, where students set their own goals. They work both independently and together on projects that match their interests, while adults facilitate and invest in getting to know each student one-on-one, both their strengths and their challenges.
Which vision of personalization will prevail? Pace alone, or „Personalize it all“? And what proportion of the hype will be realized?“
Anya Kamenetz, NPR, 16. November 2018
Schreibe einen Kommentar