Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Are MOOCs in danger of becoming irrelevant?

Es ist ruhiger geworden um Massive Open Online Courses. Die großen globalen Anbieter brauchen den Begriff nicht mehr, um ihre marktkonformen Bildungsprogramme weiter zu entwickeln. Und die deutschsprachigen Plattformen wie mooin und iMooX scheinen mit  (spannenden!) Nischenangeboten ausgelastet. Vor diesem Hintergrund erinnert Jonathon Keats an das kreative Potenzial von MOOCs:

„MOOCs need to be linked across disciplines, with recommendation engines like those employed by Netflix and YouTube to entice students to compulsively take up new interests. Completion rates need to be de-emphasised in favour of curiosity quotients.

Vocational training is just one thin layer of education. For edutech to be worthy of its name – and for everything to truly change – MOOC platforms need to make every mind as expansive as the world wide web.“
Jonathon Keats, Wired, 31. Mai 2016

Nachtrag (12.06.2016): „The Future of MOOCs Might Not Be Free“ (Michelle R. Davis/ EdWeek Market Brief)

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.