MOOCs Emerge As Disruptors To Corporate Learning
Auch wenn mir die Wortwahl der Autorin an einigen Stellen etwas mächtig erscheint, so zeigt sie in diesem Beitrag sehr schön auf, dass MOOCs und Corporate Learning nicht auf unterschiedlichen Planeten agieren. Corporate Learning kann die durch MOOCs ausgelöste Bewegung nutzen, um neu zu definieren, was Online-Lernen heißt, um sich aktiv mit den Online-Ressourcen im Web auseinanderzusetzen oder um selbst MOOCs zu entwickeln. Oft sind es, so Jeanne Meister, die Bildungsexperten selbst, die zögern, diese Themen aufzunehmen. Hier die Ergebnisse der Umfrage im Original:
- „Finding #1: MOOCs offer companies an innovative online learning design for employees plus the ability to externally offer MOOCs to attract potential new hires and new customers.
- Finding #2: Companies want to go beyond creating MOOCs to also curate a wide range of open learning assets.
- Finding #3: The top three barriers to experimenting with MOOCs inside companies include a lack of budget, technical and security issues and a lack of skills among corporate learning professionals to design MOOCs.
- Finding #4: Top resistors to experimenting with the MOOC model were employees in the Corporate Learning Department.“
Abschließend hält Jeanne Meister treffend fest: „Moving forward, the real opportunity for integrating MOOCs into the organization is not simply to consider whether to create a Corporate MOOC or to curate MOOCs. Both are important goals, but the larger one is to use the MOOC movement as the impetus to re-think and re-imagine how your organization designs, develops and delivers learning. It’s time we give control for learning to our learners. After all, we trust them to do their jobs, we need to trust them to learn in a manner that suits them!“
Jeanne Meister, Forbes, 10. Juni 2015
Schreibe einen Kommentar