Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

The Red Cross Red Crescent Experience of the Randomised Coffee Trials

„Randomised Coffee Trials are slowly but surely catching on“, schreibt David Gurteen in seinem aktuellen Newsletter. Und als Beleg verweist er auf diese lesenswerte Fallstudie des Red Cross Red Crescent (IFRC). Und so funktioniert die Idee:

„The Randomised Coffee Trials (RCTs) were first developed by Nesta UK; people sign up and each month (or fortnight or week) are randomly assigned someone else in the company to have a short coffee break chat with. Then next month you are assigned someone new. The idea is to just give people a space to talk, and then to see what happens, it promotes connection and collaboration.“

Da das IFRC Menschen zusammenbringen wollte, die nicht im gleichen Land arbeiten, fanden die „Coffee Trials“ via Skype statt. Und um den organisatorischen Aufwand klein zu halten, wurde ein Tool namens Spark Collaboration genutzt. Die bisherigen Erfahrungen hält Autor Shaun Hazeldine in vier Punkten fest: „1. People love the idea; 2. The biggest problem is people finding time; 3. Managing it technically can be a challenge; 4. There were a lot of great work related outcomes, some unexpected.“
David Gurteen, Gurteen Knowledge Letter, Issue 177, 25. März 2015

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