Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

EDENRW8 By Tony Bates – Continuing to map research in online learning

Tony Bates ist in diesen Tagen unglaublich produktiv. So war er vor einigen Tagen in Oxford auf dem 8. EDEN Research Workshop (EDENRW8) und präsentiert hier eine Zusammenfassung der Keynotes und Research Papers, verteilt auf drei Beiträge. Einige Schlaglichter aus seinen Anmerkungen: „MOOCs currently continue to dominate research …“, „surprisingly few papers on the use of social media … and course design“, „some interesting papers on the use of data analytics/ big data …“. Weitere Kategorien bildeten „Quality and Assessment“, „Learner Characteristics“ und „Faculty Development“. Über die Keynotes in Oxford hält er fest:

„All the keynotes examined different views of open-ness in education. It is clear that MOOCs are evolving and are just one example, but a very visible one, of the various ways open-ness in education is now developing. Another theme running through the keynotes is the tension between human and machine approaches to learning, raising the important question of what in education is best done by humans and what by machines.“
Tony Bates (via Antonio Moreira Teixeira’s blog), 14. November 2014 (12. November 2014, 10. November 2014)

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.