Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Big data: Ten level taxonomy in learning

Donald Clark hat bereits eine Reihe von nützlichen Beiträgen zum Thema „big data“ geschrieben. Der vorliegende liefert so etwas wie die grundlegende Systematik und deshalb verlinke ich ihn an dieser Stelle. Zugleich hat es Donald Clark damit aus meiner Sicht geschafft, das Thema „Learning Analytics“ etwas aus dem akademischen Diskurs herauszuholen. Seine 10-Level-Taxonomie umfasst: 1. Data on brain, 2. … on learner, 3. course components, 4. a course, 5. groups of courses, 6. institution, 7. groups of institutions, 8. national, 9. international, 10. web.

Seine Schlussfolgerung:

„Big data is changing learning by providing a sound basis for learners, teachers, managers and policy makers to improve their systems. Too much is hidden so more and more open data is needed. Data must be open. Data must be searchable. Data must also be governed and managed. There is also the issue of visualization. Big data is about decision making by the learner, teacher or at an organizational, national or international level and must be understood through visualization. However, data is also being used to do great harm. Big data in the hands of small minds can be dangerous …“
Donald Clark, Donald Clark Plan B, 11. November 2013

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.