Five Myths about MOOCs
Die Lektüre lohnt sich. Der Autor arbeitet sich gründlich an einigen Argumenten ab, mit denen MOOCs immer wieder kritisiert werden. Und nicht nur MOOCs, so muss man ergänzen, sondern das Online-Lernen generell. Im einzelnen lauten die fünf Mythen:
„Myth #1: It’s All about Money …
Myth #2: MOOCs Create a Two-Tier Educational System …
Myth #3: MOOCs Are Inherently Inferior …
Myth #4: MOOCs Are Mechanistic …
Myth #5: We’ve Seen How This Plays Out …“
Nicht diese Mythen, so James G. Mazoue, sollte man im Blick haben, sondern das wirkliche Potenzial, das MOOCs innewohnt, kurz: „Those who cavalierly dismiss MOOCs as just another fad need to recognize that their significance consists not in their present state but in what they have the potential to become: an evolving model that combines the learning sciences with competency-based assessment.“
James G. Mazoue, EDUCAUSE Review, 7. Oktober 2013
Schreibe einen Kommentar