Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Going social? It’s not just about new social technology; but about new social skills

“Personal knowledge management skills” und “collaboration skills” benötigen Mitarbeiter, um die neuen Technologien und Prozesse auch in neue Arbeitsroutinen zu übersetzen. So Jane Hart. Und sie fährt fort: Diese Kompetenzen werden nicht in Seminaren vermittelt, sondern vor allem vorgelebt. Vielleicht braucht es dazu über kurz oder lang dezidierte Enterprise Community Manager. In jedem Fall ist es eine Chance für Learning & Development:

“The new social workplace can therefore open up a brand new set of opportunities for L&D – if they are interested in taking on the challenge. And as face-to-face training goes out of fashion and e-learning is outsourced, this might be a way for the L&D department not only to survive, but to thrive. It may even be the time to consider re-designing the function, as some have already done, into a new Learning & Collaboration (L&C) department.”
Jane Hart, elearning age magazine, April 2013  (via C4LPT)

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.