Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Knowledge and the future of story-telling

David Weinberger hat eine Session auf der „Future of Story-Telling“-Conference geleitet, die kürzlich in New York stattfand. Für jede dieser Sessions wurde im Vorfeld ein kurzes Video produziert, um den Konferenz-Teilnehmern einen Überblick über die Themen und einen Startpunkt für weitere Diskussionen zu geben. Eine aufwändige, aber sehr charmante Idee. Hier das Video, mit dem David Weinberger bzw. seine Session vorgestellt wurde.

„Western culture’s traditional system of knowledge is a stunning achievement,” says author and Harvard Internet scholar David Weinberger at the outset of this thought-provoking video. “It made us the dominant species on the planet.” But it was constructed as a series of stopping points: you asked a question, and you got an answer—on the page of a book or newspaper, say, or from an expert or a teacher. That system worked well when knowledge was put down on paper. Now knowledge lives on the hyperlinked Net, and links offer a never-ending invitation to go further, to know more. What are the implications of a future in which human knowledge is no longer a finite compendium of scholarly works but rather a limitless, intricately connected network of people, ideas, and works? What happens when knowledge consists of all those pieces, connected in discussion and disagreement? What happens, to quote Dr. Weinberger, when “the smartest person in the room is the room”?“
David Weinberger, Joho the Blog, 29. September 2012

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