Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

The ‚Course‘ in MOOC

Es gibt Stimmen, die finden, dass MOOCs, also Massive Open Online Courses, auf das „C“ bzw. den „Course“ verzichten sollten. Bewegen sich die Teilnehmer eines MOOC, wohlgemerkt: eines cMOOCs, nicht vielmehr in einer Community von Gleichgesinnten? Und ist das Prinzip des „Courses“ nicht durch das traditionelle Bildungssystem besetzt, und zwar negativ besetzt? Stephen Downes erklärt hier, warum auch in Zukunft von Massive Open Online Courses gesprochen werden sollte.

„Here’s why the C in MOOC continues to stand for ‚Course‘. A MOOC typically has a fixed start and end date. Between those dates there is a fixed series of events. I characterize them has being similar to a ‚course of lectures‘ in the traditional sense (eg. http://archive.org/details/lecturescourseof02younrich ). Today, of course, they’re not necessarily lectures any more. But the idea of a series of events structured around a topic continues. Hence, a MOOC is a ‚course‘. But again, it doesn’t make sense to talk about ‚completing‘ a MOOC, even if it is structured around a series of events, because again, like a community, you can dip into these events as much or as little as you want.“
Stephen Downes, Half an Hour, 28. September 2012

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.