Comparing apples with oranges: online vs face-to-face learning in community colleges
Das U.S. Department of Education hat im Rahmen einer Meta-Analyse vor einiger Zeit festgestellt, dass in vielen Situationen das Online-Lernen dem klassischen Präsenzlernen überlegen ist (ich erinnere mich dunkel …). Jetzt haben zwei Wissenschaftler einen kritischen Blick auf diese Arbeit geworfen und das Department of Education zurückgepfiffen. Tony Bates bringt den Leser kurz auf Stand der Debatte, um dann selbst aufzustöhnen:
„My view of meta-analysis research is that it should be dumped in the garbage, as far as education is concerned.“
Das würde mir schon reichen. Aber Tony Bates schiebt noch einen Hinweis nach: „Anyone wanting to do comparative research between face-to-face and technology delivered teaching should say over and over again what Wilbur Schramm said as long ago as 1974: we should not ask whether one means of delivery is better than another, but what are the conditions that determine the appropriate choice of technology.“
Tony Bates, e-learning & distance education resources, 20. Juli 2010
One Response to “Comparing apples with oranges: online vs face-to-face learning in community colleges”
[…] Präsentationsbilder: Äpfel mit Birnen vergleichen, you cant compare apples and oranges #gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: […]