Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Are All Employees Knowledge Workers?

Der Artikel enthält einen politisch korrekten Kern: „Everyone, even the most unskilled worker, will be viewed as a critical problem-solver and knowledge-worker contributing to performance improvement.“ Viele gängige Klassifizierungen – von den „high potentials“, der „creative class“ (Richard Florida) bis zu eben jenem „knowledge worker“ – schließen einen Großteil der Leistungsträger aus ihren Überlegungen und Anstrengungen aus. Zu Unrecht, wie die Autoren meinen. Wie gesagt, politisch korrekt, aber irgendwie auch nicht richtig weiterführend. Spannender fand ich dagegen eine fast beiläufige Bemerkung über eine zweite Grenze, die immer noch gerne gezogen wird:

„Yet, if we take talent development seriously, we begin to realize that, in the words of Bill Joy, „There are always more smart people outside your company than within it.“ If we are serious about developing our own talent, we must find more ways to connect with and collaborate with all of those smart people outside our organization. We should aggressively create opportunities for people within our organization to work together with leading edge talent outside our organization so that both sides can develop their talent even more rapidly. In driving scalable learning, we must expand our horizons far beyond the boundaries of our own firm.“
John Hagel III, John Seely Brown und Lang Davison, Harvard Business Review Blog, 5. April 2010

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.