Web 2.0 Strategy
Da sich die wenigsten von uns den ASTD State of the Industry Report for 2009 leisten werden, verlinke ich hier auf die untenstehende Grafik. Ist sie realistisch? Oder zu „amerikanisch“, weil man dort immer ein paar Jahre voraus ist? Na ja, die Vorhersage ist sehr weich formuliert … Janet Clarey leitet aus den Zahlen noch einige strategische Überlegungen ab. Und verlinkt am Ende auf ein kurzes „Learning 2.0“-Paper, das jeden Leser in der Fußzeile warnt: „Do not reproduce“! Klar.
Janet Clarey, A Brandon Hall Research blog, 9. Februar 2010
4 Responses to “Web 2.0 Strategy”
Hi Jochen-
The % is higher than most I’ve seen. Of course „Web 2.0“ is pretty broad and it’s not defined in the ASTD survey (from what I see). Where do you see the German market if asked the same question?
Hi (good morning?) Janet
86 % looks very optimistic, on the other hand „become more likely“ sounds very open and broad … I can’t remember a similar survey covering the German market. There are some figures for certain web 2.0 tools like blogs and wikis (e.g. 35% usage by responding companies in a 2009 BITKOM survey on elearning), but these answers provide rather spotlights than reliable figures.
Link: http://www.bitkom.org/files/documents/BITKOM_Praesentation_E-Learning_PK_04_03_2009.pdf
To sum it up, looking at the small number of web 2.0 projects in today’s corporate learning, I wouldn’t expect a 86 % ratio in Germany.
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