Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Skillsoft goes Private. E-Learning Market has Matured

Web 2.0-Akteure werden mit Skillsoft vielleicht nur wenig anfangen können, aber in Corporate Learning, auch hier in Deutschland, ist Skillsoft eine Marke. Heute wurde Skillsoft von einer Private Equity-Firma gekauft, für gutes Geld, und Josh Bersin nimmt das zum Anlass, um über Skillsoft im Besonderen und den e-Learning-Markt im Allgemeinen zu räsonnieren. Ein wohlwollender Blick mit interessanten Aussichten:

„The packaged e-learning market has matured and Skillsoft is looking for new, growth markets to enter. While businesses now consider e-learning a „staple“ of their training needs, the market is somewhat saturated and the adoption rate for catalog e-learning content is not high. Companies want more dynamic content and new media, industry-specific content, high-value titles (like leadership development programs and expert-branded programs), and the ability to leverage their content libraries for user-developed content.“
Josh Bersin, Bersin & Associates/ Josh Bersin’s Blog, 12. Februar 2010

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.