Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Learning 2.0 and Workplace Learning

David Wilkins bringt es auf den Punkt: Alle reden davon, „social learning into formal learning strategies“ zu integrieren, aber nur wenige sagen, wie das konkret aussehen kann. Wilkins nennt drei Optionen: das „embedded model“, das „wrapped model“ und das „community model“, wobei letzteres dem nahe kommt, was an anderer Stelle „enterprise 2.0“ genannt wird. Aber am interessantesten für Learning Professionals in Unternehmen ist wahrscheinlich das „embedded model“, für das der Autor eine Reihe von nützlichen Beispielen aufführt:

„Imagine a WBT course with embedded comment areas that enable learners to share their reactions to particular course concepts or their perspectives and ideas around new best practices and procedures. Imagine a course in which learners could write embedded blog posts to share their own best practices, techniques, or insights directly inside the course for other learners to see. Imagine a course in which learners could participate in live discussions or rate ideas and see the ratings of others. Imagine a course that is „updated“ through new blog posts via an RSS feed into specific pages in the course. These social and dynamic interactions are a large part of what’s missing in traditional WBT approaches, but they can be easily incorporated through Web 2.0 technologies.“
David Wilkins, Learning Circuits, September 2009

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.