A Practical Guide to Implementing Web 2.0 (aka Social Networking Tools) in Your Organization
Ein langer Erfahrungsbericht in der Form eines Blogposts. Bevor Dave Pollard sich aber dem Web 2.0 zuwendet, setzt er sich mit dem Status Quo auseinander: „What’s Wrong with Corporate Websites, Intranets and Groupware?“ (Die drei Zitronen!) Dieser Teil und der daran anschließende („Can They Be Fixed?“) haben mir am besten gefallen:
„A lot of organizations are struggling with what to do with a host of costly, high-maintenance technologies that they have introduced in the last decade, hoping these technologies would produce (a) improved internal productivity, and (b) better relationships with customers. They have achieved neither objective. So they’re stuck with some very large and expensive lemons, three in particular:
1. Public websites that don’t reach customers
2. Intranets (internal content management systems) that serve up content almost no one uses
3. ‚Groupware‘ tools (like SharePoint) designed to improve internal collaboration, that actually discourages collaboration.“
Anschließend gibt er eine Reihe praktischer Ratschläge, wie man bei der Einführung von Web 2.0 am geschicktesten vorgeht, aber hier steht er in guter Nachbarschaft zu vielen anderen Hilfen. Sehr schön (weil persönlicher) ist dann die folgende Aufzählung seiner Lieblings-Applikationen. Unbedingt lesen!
Dave Pollard, how to save the world, 29. Mai 2009
Schreibe einen Kommentar