The Facebook Generation vs. the Fortune 500
Gary Hamel („The Future of Management“) hat eine Liste mit „12 work-relevant characteristics of online life“ zusammengestellt, um die Fortune 500-Companies auf die Facebook-Generation vorzubereiten. Ein Einstieg in die Diskussion:
„1. All ideas compete on an equal footing. …
2. Contribution counts for more than credentials. …
3. Hierarchies are natural, not prescribed. …
4. Leaders serve rather than preside. …
5. Tasks are chosen, not assigned. …
6. Groups are self-defining and -organizing. …
7. Resources get attracted, not allocated. …
8. Power comes from sharing information, not hoarding it. …
9. Opinions compound and decisions are peer-reviewed. …
10. Users can veto most policy decisions. …
11. Intrinsic rewards matter most. …
12. Hackers are heroes. …“
Gary Hamel, The Wall Street Journal/ Blogs, 24. März 2009
One Response to “The Facebook Generation vs. the Fortune 500”
[…] McAfee hat eine längere Antwort auf Gary Hamels Beitrag im Wall Street Journal (siehe unten) gegeben; so lang und so gut, dass ich hier separat darauf verweise. Dabei beginnt Andrew McAfee mit […]