Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Multimodal Learning Through Media: What the Research Says

Das Dokument räumt mit einigen gerne zitierten Mythen zum multimedialen Lernen auf und gibt kurz und praxisnah Hinweise auf aktuelle Erkenntnisse auf folgenden Feldern: (1) „how the brain functions“ (neurosciences) , (2) „how people learn“ (cognitive sciences) und (3) „multimedia design“. „In general, multimodal learning has been shown to be more effective than traditional, unimodal learning. Adding visuals to verbal (text and/or auditory) learning can result in significant gains in basic and higher-order learning. The meta-analytic findings in this report provide insights into when interactivity augments multimodal learning of moderately to complex topics, and when it is advantageous for students to work individually when learning or building automaticity with basic skills.“ (via Elliott Masie]
Cisco, 2008 (pdf)

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.