Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

The Impact of Web 2.0 on Learning at a Technical University – A usage survey

Ich weiß leider nicht mehr genau, wie ich auf diese Studie gestoßen bin … Wie auch immer, eine kleine Untersuchung, in der gefragt wird, inwieweit Web 2.0-Technologien und -Applikationen in der Hochschulpraxis angekommen sind. 183 Teilnehmer aus drei Veranstaltungen an der TU Graz haben geantwortet. Sind die Ergebnisse überraschend?

„(1) Computer science students have surprisingly little knowledge about the basic technologies, such as AJAX, SOAP and REST, and consequently they also apply these techniques very seldomly in their development projects.
(2) The subjects’ interest in Web 2.0 applications given by frequent passive usage and active content contributions is also surprisingly low. Only media sharing and mashup applications seem to be well established by our subject group. Given the fact, that Web 2.0 is not another bubble in the new economy, curricula need to be adapted in order to educate students accordingly to industry’s needs.“

Christian Safran, Christian Guetl und Denis Helic, Institut für Informationsssysteme und Computer Medien an der TU Graz, 2007 (pdf)

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.