Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

A Q&A with Catherine Casserly, Program Officer, Open Educational Resources

Zum besseren Verständnis: Catherine Casserly ist Program Officer bei der William and Flora Hewlett Foundation, die seit ihrem Engagement bei MIT’s OpenCourseWare-Projekt zum maßgeblichen Treiber der Open Educational Resources-Bewegung geworden ist (siehe auch den Bericht von Dan Atkins, John Seely Brown und Allen Hammond aus dem Februar). In diesem Interview geht Catherine Casserly u.a. auf die Qualität von Open Resources, die veränderte Rolle der Lehrenden sowie Fragen des Copyrights ein. Und auf die Frage “Describe the current state of the movement” gibt sie einen interessanten Ausblick:

“Now we have many thousands of people across the world looking at this material every month, so people have access to knowledge that they previously didn’t.

What might be even more interesting is that people are contributing quality content who aren’t associated with an institution of learning. So in some ways we’re beginning to change the notion of who owns knowledge in a university and how it gets shared. It begins to create a culture of sharing. That’s a fundamental shift.

Then, too, people are generating and sharing knowledge as communities that are not part of a university, in places like Wikipedia. We’re doing what we can to help build those models as well using the values of open educational resources.”
“Foundations”, Foundation Newsletter, November 2007

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