Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Knowledge Management: Finding Quick Wins and Long Term Value

pollard2007.gif
Dave Pollard hat sich hier einer Frage gestellt, der man regelmäßig begegnet: Wo anfangen, wenn man das Thema „Knowledge Management“ in einer Organisation oder einem Unternehmen einführen möchte? Nach einem kurzen Einschub („it’s dangerous to generalize …“) wagt Dave Pollard dann doch eine Antwort: „… but I think programs that focus more on context than content, and more on connection than collection, often pay the biggest dividends.“ Um gleich eine Liste mit verschiedenen Optionen anzuhängen:

Six ‚Quick Win, Low Hanging Fruit‘ KM Projects
1. Make it easy for your people to identify and connect with subject matter experts …
2. Help people manage the content and organization of their desktop …
3. Help people identify and use the most appropriate communication tool …
4. Make it easy for people to publish their knowledge and subscribe to the information they want …
5. Create a facility for just-in-time canvassing for information …
6. Teach people how to do research, not just search …“

„Six Longer-Term Big Payoff KM Programs“ folgen. Auf den Punkt gebracht, wie ich finde.
Dave Pollard, how to save the world, 29 März 2007
[Kategorien: Knowledge Management]