Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

The New Face of Learning

richardson2.jpg
Der Artikel ist mehr ein begeisterter Appell als eine nüchterne Beschreibung. Will Richardson („Blogs, Wikis, Podcasts and Other Powerful Web Tools for Classrooms“) ist schon lange angesteckt vom Read/ Write-Web-Virus, und er fragt hier, ob sich seine Kollegen weiter in ihren begrenzten Klassenzimmern und hinter antiquierten Curricula verschanzen wollen. Oder ob sie bereit sind, sich auf das Potenzial der neuen Technologien einzulassen:

„But I wonder whether, twenty-five or fifty years from now, when four or five billion people are connecting online, the real story of these times won’t be the more global tests and transformations these technologies offered. How, as educators and learners, did we respond? Did we embrace the potentials of a connected, collaborative world and put our creative imaginations to work to reenvision our classrooms? Did we use these new tools to develop passionate, fearless, lifelong learners? Did we ourselves become those learners?
Or did we cling to old ideas, old models, and old habits and drift more fully into irrelevance in our students‘ eyes?“
(via Andreas Auwärter)
Will Richardson, Edutopia, Oktober 2006
[Kategorien: Social Software, Web 2.0, Trends in der Weiterbildung]