Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

E-learning is NOT Knowledge Management

Ein Dauerbrenner ist die Frage nach dem Verhältnis von e-Learning und Knowledge Management. Mit einer eindeutigen Tendenz über alle Artikel hinweg: Beides gehört zusammen! Hier reiht sich auch der vorliegende Artikel ein, indem er zuerst die Sünden der vergangenen Jahre beklagt, um dann zusammenzuführen:

„But e-learning also needs to leverage and build the knowledge base of an organisation. E-learning content should be accessible to knowledge management, just as knowledge assets should be accessible to e-learning. Ultimately, they are 2 sides of the same coin. This means KM and learning functions need to integrate their activities. their systems and their perceptions of success. As part of this, e-learning needs to become more granular, more object-based, and more independent of a fixed training context. Likewise, knowledge assets to become more capable of being integrated into formalised learning processes, and more accountable for their learning outcomes.“

Vielleicht noch interessanter ist das Portal selbst, das Zugriff auf umfangreiches Material zu allen Fragen des e-Lernens bietet!
David Wilson, elearnity, 24 Oktober 2005
[Kategorien: e-learning, Knowledge Management]