Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Portrait of a Digital Native

Ein kurzer Artikel nur, aber voll von nachdenkenswerten Hinweisen!

Zuerst der Einstieg, der neugierig macht: „Meredith Fear sits in her room doing her homework. Books are scattered about, and a computer monitor glows before her. She is working on two Word documents and has four Web sites open. She checks her school e-mail account, her Bloglines news aggregator, and Furls of an online article for her independent study. She quickly transitions from this to respond to group members on Instant Messenger who have attached PowerPoint slides for an upcoming class presentation.“

Dann der Hinweis auf Marc Prensky und seinen Artikel „Digital Natives, Digital Immigrants“, den man sich für ruhige Minuten aufheben sollte, auch wenn der Text bereits 2001 geschrieben wurde.

Dann etwas, das manche hoffen läßt: „New research also suggests that brains can be trained to multitask.“

Und schließlich eine wichtige und berechtigte Frage: „But what if technologies like IM were part of the educational process instead of a distraction from it?“

Zehn Minuten Lektüre, die lohnen!
Tom McHale, TechLEARNING, 15 September 2005 (Registrierung erforderlich)
[Kategorien: Media Literacy]