Jochen Robes über Bildung, Lernen und Trends

Social Software and the Future of Conferences—Right Now

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Wer in einigen Wochen wieder die LEARNTEC besuchen wird und sich vielleicht zum wiederholten Male fragt, warum denn Form und Thema dieser Konferenz soweit auseinanderfallen, wird diesen Artikel mit Gewinn lesen!

„It’s a bit ironic to attend a conference on deeper learning and the improvement of teaching and to find oneself sitting in a large auditorium, watching PowerPoint slides, and listening to someone deliver a traditional-style lecture. Even if the presentation is thought-provoking, even if the presenter is charged with enthusiasm, even if the slides are animated, even if the podium is shared with a panel of highly respected thought leaders in learning theory, even if . . . , one is left with the feeling that a grand opportunity has been missed, that gathering together so many creative and talented people could have resulted in an experience with a very different quality—or at least different from that of sitting in a lecture hall.“

Und so beschreiben die Autoren, wie denn eine Konferenz aussehen könnte, die konsequent als Lernumgebung konzipiert ist und die sich dazu der technischen Möglichkeiten bedient, die unter dem Stichwort „Social Software“ zusammengefasst werden („social software environments where content, interaction, and collaboration are integrated“).
Vicki Suter, Bryan Alexander und Pascal Kaplan, EDUCAUSE Review, Januar/ Februar 2005
[Kategorien: Trends in der Weiterbildung, Social Software]