JOCHEN ROBES ÜBER BILDUNG, LERNEN UND TRENDS

The future of education – reskilling, upskilling, micro-credentials

Dieser Beitrag beschreibt noch einmal, was „reskilling“ und „upskilling“ meinen und warum sie auf der Agenda von Arbeitgebern, Mitarbeitenden und Bildungsanbietern stehen. Der zweite Teil des Beitrags baut dann noch einen kleinen Spannungsbogen auf: Die Autorin schildert zuerst die unzähligen Möglichkeiten im Netz, heute selbstorganisiert die Entwicklung neuer Kompetenzen anzugehen:

„On the other hand, we now have plenty of opportunities for, so-called, independent professional development, i.e. opportunities which employees take up independently from the employer. Massive open online courses (MOOC) have been on the market for almost 10 years. And with the pandemic, the supply of online courses and trainings has increased significantly.  We are all probably familiar with the situation when we go on YouTube and type „How to….“

Anschließend weist sie darauf hin, dass mit diesen Möglichkeiten auch der Bedarf nach Anerkennung der so erworbenen Kompetenzen wächst. Und hier kommen Mircocredentials ins Spiel:

„In addition to reskilling and upskilling, a new concept is emerging – micro-credentials, which will be an inevitable part of education in the future.  What is now set as a task for policy and decision makers is to integrate this kind of knowledge into the system so that it is a complement to formal education, and, if necessary, a substitute for formal education.  You can read more about micro-credentials in the next blog post.“

Der Link („next blog post“) führt im Moment allerdings noch zu bereits vorliegenden, etwas älteren Ressourcen zum Thema …
Marijana Pantić, EPALE – Electronic Platform for Adult Learning in Europe, 3. November 2023