Why Udemy Could Be The Hottest Company In Corporate Learning
In Corporate Learning besitzt Udemy nicht die Wertschätzung, die Kursanbieter wie LinkedIn Learning, Coursera oder Udacity genießen. Zu Unrecht, wie Analyst Josh Bersin meint. Denn als Plattform, die es ExpertInnen ermöglicht, eigene Inhalte zu publizieren („creator platform“), besitzt Udemy die aktuellste und umfassendste Kursbibliothek. Die besten Kurse, also die Kurse, die Nutzer am häufigsten buchen und am besten bewerten, fasst Udemy dann als „Udemy Business“ für Geschäftskunden zusammen. Und das Marktplatz-Modell von Udemy scheint immer besser zu funktionieren. Josh Bersin hat hier sogar schon einen Trend ausgemacht, der auch TikTok und YouTube einschließt: „The Creator Economy for corporate learning has clearly arrived“.
„The Udemy content market is large and growing. Today the marketplace has 183,000 courses and serves more than 44 million users globally. Udemy has delivered 594 million enrollments, has 8,600 corporate customers, and hosts more than 65,000 instructors. And the top-rated courses go into Udemy Business, the business offering sold directly to companies.
As with Airbnb, eBay, and every other marketplace, this economic model disrupts the traditional publishers. …
Why does this work so well? Because once you build a great platform, a marketplace always outperforms a “manager-led” model. Yes, vendors like LinkedIn or Coursera have smart people so they build excellent content. But it’s hard for them to keep up with a marketplace, and they can’t tap into millions of experts in each topic.“
Josh Bersin, 30. November 2021