JOCHEN ROBES ÜBER BILDUNG, LERNEN UND TRENDS

Navigating the Learning Technology Odyssey: The 2000s – Charting New Territories in Learning

Der zweite Teil dieser EdTech-Geschichte umspannt die Jahre 2000 bis 2010. Man kann sie vielleicht auf die einfache Formel „mobile, social, video“ bringen. Die Autor:innen erweitern diese Formel noch um  kurze Einordnungen, Jahreszahlen, Veröffentlichungen und weitere Meilensteine wie MIT’s OpenCourseWare (2002) und MOOCs (2008).

„Lessons from the Journeys
The 000s years proved that learning could be portable, social, and connected; marking the biggest departure yet from familiar shores. Institutions and educators were pulled many ways, some of them previously much less travelled. The decade expanded the educational map and brought distant horizons closer, leaving educators and learners with new paths to explore navigating forward with excitement, caution, and an eye toward the next discovery.“
Gilly Salmon und Wilfred Rubens, OEB Insights, 30. Oktober 2024

Schreibe einen Kommentar

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS